Kriskommunikation
I den ordinarie verksamheten finns det skeenden som är kritiska och som kan leda till ifrågasättanden, missnöje och i värsta fall öppna konflikter som kan leda till ifrågasättande om arbetsgivaren klarar att ta sitt ansvar för verksamheten.
På den här sidan har vi samlat material som kan vara användbart vid planering av större förändringar i en verksamhet.
Lathunden är framtagen för att du som medlem ska få stöd när du har risk för att hamna i ett mediedrev och i förlängningen en förtroendekris. Exempel på kritiska situationer är organisationsförändringar, anklagelser om sexuella trakasserier, oenighet kring konstnärlig inriktning, listan kan göras lång och i lathunden hittar du fler exempel på kritiska situationer och vad du ska tänka på för att avvärja en händelse att eskalera till ett drev.
Endast för medlemmar
Du måste vara inloggad medlem för att komma åt den här informationen.
Om du tillhör ett medlemsföretag men inte har någon inloggning kontakta då Åsa Malmkvist på asa.malmkvist@svenskscenkonst.se eller telefonnummer: 08-4408384