Svensk Scenkonst i sociala medier
Vi använder sociala medier för att ge dig information, nyheter och tips inom scenkonstens bransch- och arbetsgivarfrågor. Vi svarar på allmänna frågor och tar emot synpunkter, men vi hanterar inte personliga ärenden i sociala medier.
På LinkedIn kan du följa vårt arbete och de frågor vi driver som bransch- och arbetsgivarorganisation. Här informerar vi bland annat om nyheter, remissförslag, debattartiklar och viktiga beslut för att stärka kunskapen hos våra medlemmar och andra inom den kulturbärande sektorn. Vi vill också inspirera till utveckling och samverkan, genom att tipsa om våra utbildningar och berätta om forum och möten som vi medverkar i.
Du behöver vara inloggad på LinkedIn för att kunna läsa våra inlägg, kommentera och ställa frågor.
På Facebook kan du följa vårt arbete och de frågor vi driver som bransch- och arbetsgivarorganisation. Här informerar vi bland annat om nyheter, remissförslag, debattartiklar och viktiga beslut för att stärka kunskapen hos våra medlemmar och andra inom den kulturbärande sektorn. Här berättar vi också om de möten och forum som vi medverkar i.
Du behöver inte vara inloggad på Facebook för att kunna läsa våra inlägg, bara om du vill kunna kommentera och ställa frågor.
På Instagram kan du följa vad som händer hos oss – både när vi är ute och pratar om vår verksamhet och vad vi gör på Svensk Scenkonst. Här möter du både våra medlemsföretag och våra medarbetare på kansliet. På Instagram delar vi också med oss av aktuella tips och råd till dig som arbetsgivare inom scenkonsten.
Du behöver inte vara inloggad på Instagram för att kunna läsa våra inlägg, bara om du vill kunna kommentera och ställa frågor.
På X deltar vi i samhällsdebatten genom att sprida information om svensk scenkonst och vår verksamhet via till exempel pressmeddelanden, rapporter, statistik och blogginlägg.
Du behöver vara inloggad på plattformen X för att kunna läsa våra inlägg och ställa frågor till oss.
På YouTube lägger vi främst upp videoklipp från de event vi arrangerar eller medverkar i. Här sänder vi också live under flera av våra konferenser och arrangemang, bland annat våra årliga branschdagar.
Du behöver inte vara inloggad på Youtube för att se våra videos.
Regler i våra sociala kanaler
Vi svarar på frågor och kommentarer så snabbt vi kan under arbetstid på vardagar. Har du personliga frågor som rör ett ärende eller en utbildning hänvisar vi till kansliet, som du kan kontakta via e-post eller telefon.
Håll en god ton i våra kommentarsfält
Vi ber dig att hålla en god ton, använda ett städat språk och hålla inläggen relevanta för ämnet. Vi modererar våra kanaler för att alla användare ska kunna känna sig trygga och inte behöva mötas av stötande innehåll, vare sig i bild eller skrift. Vi döljer eller tar bort inlägg och kommentarer som:
- kan uppfattas som stötande
- innehåller rasism, främlingsfientlighet, hat mot minoriteter eller hets mot folkgrupp
- innehåller hot och personangrepp
- är nedsättande eller diskriminerande
- är spam (när samma inlägg återkommer ofta från samma användare, eller upprepade vänförfrågningar)
- är skrivna i syfte att marknadsföra produkter eller tjänster.
Den som bryter mot reglerna kommer att få sitt inlägg borttaget, och vid upprepat beteende även blockeras från sidan och rapporteras till kanalen.